петък, 18 март 2011 г.

ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ХРАНИМ,КОГАТО ОТСЛАБВАМЕ.


Често един единствен микроелемент може да подобри настроението ни,важно е да разберем какво не ни достига и как да го компенсираме.
15 минерала са необходими за нашето здраве.
5% от масата на тялото ни е съставена от минерали.Половината от това количество изгражда костите,зъбите,ноктите,косата,меките тъкани,останалото се намира в кръвта и междуклетъчната течност.
1.Zn-ЦИНКза жизненост,грижи за плодовитостта,бодростта,елегантността.При недостиг на цинк не се образуват нови кслетки,а увредените не се възтановяват.
Ускорява се процеса на стареене,раните зарастват трудно,децата имат проблеми с развитието.
От този минерал зависи имунитетът ни.
Хранителни добавки с цинк са полезни преди и след операция
и при първи симптоми на настинка и грип.
Съдържа се в агнешкоти,пилешките и говежди дреболии,тиквени семки,кедрови ядки,фасул,грах,овесена каша,яйца,горски гъби,херинга,скумрия
Дневна доза 12-15мг
Цинкът се усвоява по-лесно,когато се консумират месни,а не растителни продукти.И все пак е трудно да се определи точно какво количество храна е необходимо да се приема за да се осигури дневната доза.Много по-лесно е да се приема под формата на добавки,като моят съвет е да избирате най-доброто според възможносттите си.
PetyaPopova
pette@abv.bg