вторник, 30 април 2013 г.



ПЕТ НАЧИНА ДА НЯМА СТРЕС
Всеки чувства напрежение и не е тайна,че всеки се замисля,какво е стрес.Стресът е една мисъл.Това е всичко.Ако това е вярно,то тогава ние имаме възможност за контрол,защото това не е  нещо,което се случва с нас,а то се случва във мен.
Речникът определя стреса,като телесно или психическо напрежение,предизвикано от фактори,които променят съществуващо равновесие.
Медицинското определение за стреса е възприятие на истински или въображаеми заплахи за моето тяло или моето его.Това може да бъде един тигър,когато ме гони или,че моят съпруг ми е ядосан ,дори това да не е истина,когато го възприемам за реално,моето тяло реагира на това.Каскада от адреналин,кортизол и други хормони на стреса наводняват моята система,повишава се сърдечната честота,повишава се кръвното налягане,това прави по-възможно съсирването на кръвта,уврежда центровете на паметта,мозъчните центрове,
увеличава натрупването на коремни мазнини като депа за съхранение и като цяло внася хаос в цялото тяло.Ключовата дума тук е-"възприятие".Това са само мисли известни като гледна точка.
Има обективни стресови фактори-война,смърт на близки,финансови проблеми,глад,стоматологичната работа е много стресираща.Но как те ми въздействат зависи от стрес-реакциите на моето тяло.Представи си Уди Алън и Джеймс Бонд всеки с насочен към главата му пистолет.Напълно еднакви външни фактори,но съвсем различна вътрешна реакция.
Като самотна майка с две деца страдах от хронична умора,много работа,постоянно се притеснявах.Не можех да спя и всичко беше така стресиращо.След това един мъдър човек ми каза да спра да се притеснявам.Аз спорех упорито,като изброявах списък на всички онези ужасни за мен неща.Той само повтаряше,че безпокойството е токсично за мен.Важно е как гледаш на ситуацията.Повтаряше просто да спра да се притеснявам.
И бавно,много бавно аз започнах да се вглеждам в себе си и в моите мисли в моите възприятия и когато една мисъл влизаше в мен аз поемах дъх и издишах и така я пусках да си отиде.
Представи си мускулите,които се свиват и разпускат когато се отпуснеш и релаксираш.
Но разбира се животът тече и се случват и смърт и развод,срокове,тъпи мисли,глупави графици и може да ме засмучи негативно мислене,което създава стрес в тялото ми,нарушава съня ми,мускулите ми се стягат,настроението ми пада-ставам раздразнителна тогава започвам да дишам дълбоко и да мисля,че това са само мисли в главата ми.Мислите ми зависят от моя начин на мислене,от моите вярвания и убеждения,че нещата трябва да бъдат така или така и те ме разболяват.Това не означава,че не мога да отговоря на несправедливост или силни чувства на тъга,загуба или болка.Правя го,но се опитвам да не съм обсебен изцяло от това.Пак опитвам,пак опитвам и в един момент това става изпълвам се цялата с любов и внимание към момента.
Повечето хора ме гледат като луда и се чудят,че не съм толкова стресирана от живота,за това ми помага писането на моя блог,доброволната ми работа като консултант по здравословно хранене,живота ми с моя чудесен и обичан приятел.Не се притеснявам за нищо.Събуждам се и правя моите обичайни неща.Всеки може да намери своя начин да направи своя обратен завой.
Ето няколко начина,които много ми помагат
1.ДВИЖЕНИЕ-много по- лесно е да въздействаш външно на тялото разходка на въздух,тичане,скачане,танци,каране на колело и всичко,което може да те изпоти.Йогата е страхотна за това-движение и дишане
2ДИШАЙ-повечето от нас затаяваме дъх често или дишаме като лястовички бързи тревожни вдишвания.Бавни дълбоки вдишвания имат голям ефект за възстановяване от стрес защото блуждаещият нерв преминава през диафрагмата и се активира с всяко дълбоко вдишване.
Направи пет дълбоки вдишвания сега и виж как ще се почувстваш по различен начин
3.КЪПАНЕ-за мързеливите като мен къпането-вземане на душ или вана,влизане в басейн,в морето е много приятен начин за сваляне на стреса.Ако вземаш вана,добави 2 чаши английска сол,която съдържа магнезий за релаксация-минерална,1/2 чаша сода за хляб и 10 капки лавандулово масло-което понижава кортизола в много гореща вана накисване за 20 минути.Гарантирано пълно релаксиране.
4.СЪН-Липсата на сън повишава хормоните на стреса. ОСЕМ ЧАСА сън са необходимост.
Можеш да се откажеш от всичко друго.Сънят е приоритет.Дремни,ако си пропуснал съня.
5.ДА МИСЛЯ РАЗЛИЧНО-Става с практика-Наблюдавай какви мисли те стресират,упражнявай се да ги предусещаш и отдалечаваш.Не става бързо,но трябва постоянство.Не се отказвай.Практикувай дълбоко вдишване за да пропъждаш лошите мисли,които те безпокоят.
ПЕТЯ ПОПОВА-лечение с билки и добра храна
pette@abv.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар