неделя, 9 октомври 2011 г.

КАК ДА ПОДДЪРЖАМ ИМУННАТА СИ СИСТЕМА













Често задават въпрос как да поддържам имунната си система в края на годината,когато има изтинки и грип.Последните изследвания дават много начини да сме здрави
Например едно изследване сочи ,че хората с дефицит на витамин Д имат 11 пъти по-често заболяване от грип и настинка.Приемането на витамин Д понижава заболяванията през зимата.
Искам да споделя с вас има много прости неща,които може да направите и много добавки,които може да приемате.
Нека първо да поговорим за контролираните противогрипни ваксини.Съществува полза и риск от всяка медицинска процедура.
Съществуват 2 факта при използване на противогрипна ваксина.
1.Центъра за контрол на заболяванията препоръчва-за високо рисковите групи-ваксината не е необходима за всеки.Ключовата група,която би имала полза от ваксината са здравните работници с директен контакт с пациенти,бременни жени или грижещи се за деца под 6 месеца,деса и възрастни над 24год. в подчертано медицински условия като астма,сърдечни заболявания и диабет.Ако не попадаш в описаната група помисли два пъти преди да направиш ваксина.
Повечето от ваксините съдържат живак,като консервант.Така е с болшинството ваксини.
Ако си бременна жена или болногледачка трябва да настояваш за такава доза ваксина,която не съдържа живак.За жалост има много малко такива ваксини.Затова ги препоръчвам само в краен случай.
Но независимо дали ще направиш ваксина или не ти трябва да поддържаш имунната си система с натурални продукти,които ще ти помогнат да се предпазиш от грип.
РАЗБЕРИ НЕКА ХРАНАТА Е ТВОЕТО ЛЕКАРСТВО
1.Пий много течности,особено топли.Със сух въздух отвън и вътре през зимата има условия за обезводняване.Приемайки адекватно количество течности даваш възможност на организма да се поддържа в добро състояни,както и имунната ти система.Приемай супи и бульони.Повече пресни зеленчуципрез седмицата.Билкови чайове.Джинджифил и Ехинацея
са добър избор.Носи шише с вода винаги със себе си.Въздържай се от концентрирани сокове и подсладени напитки.Захарта е опасна за имунитета.Когато пиете сок,го разредете с 2/3 вода.
2.Пробвай всеки ден да промиеш ноздрите и устата си със солена вода.Мека солена вода,ще предпази от бактерии.1-2 пъти дневно е достатъчно.
3.Намали приема на захар колкото по-малко толкова по-добре.Това включва сладките и десертите-бялото брашно и рафинираните зърнени продукти бързо се превръщат в захар
Доказано е ,че рафинираната захар спира за час имунната система.
4.Приемайте протеини на всяко ядене.Протеините са градивните елементи на тялото.Това включва имунната и детоксикиращата система.Протеините са важни за всяко ядене и закуска.
5.Приемай чесън,джинджифил,лук и много подправки в храната.В супата или постните зеленчукови ястия,най-добре като зърна в сосовете.Чесънът и лукът имат широк спектър антимикробно действие
6.Яж плодове и зеленчуци с ярки цветове-те съдържат витамини-А и С и фитонутриенти,които подпомагат имунната система.Използвай повече листни зелени зеленчуци в суров необработен вид-броколи,брюкселско зеле,пипер,сладки картофи и пюрета.Целта е 3-4 пъти да ядеш плодове и 4 и повече пъти зеленчуци дневно.



7.Отдели време за достатъчен сън.Сънят дава почивка и възстановява тялото.



Без достатъчен сън имунната система е нарушена.Максималните имунни функции са невъзможни.Вкарай ги в добър ритъм,като си лягаш на време,по-рано през тъмните зимни нощи.Целта е 7-8 часа сън за да премахнеш стреса от дневните занимания.Важно е умът да си почине добре.



8.Прави физически упражнения редовно-30-45мин. дневно помага на имунната система.



Не прекалявай с тренировките до изтощение,защото това въздейства зле върху имунната ти система.



Итака да обобщим какви добавки могат да се добавят към менюто ти.



1.Минерали и мултивитамини.

2.Витамин Д3.

3.Витамин С. 500-1000мг дневно с храната и закуската подкрепят имунната система.

4.Цинк освен като добавка можеш да го наваксаш с приемане на морски храни,червени меса и тиквено семе.30мг-дневно

5.Пробиотици-добрата чревна флора,означава здраве и добра бариера срещу патогенните микроорганизми.Избери добри добавки,такива които съдържат 5-10 милиони организми в капсула.

6.Рибено масло-от стари времена е помагало за добро здраве съдържа витамини А и Д и защитава имунитета.
Забележка-болните с автоимунни заболявания не трябва да приемат антивирусни и антибактериялни билкови чайове.

За да изберете най-добрите натурални добавки препоръчвам да влезете на стр.
www.flp.bg

където ще намерите всичко необходимо,обадете се за да получите указания как да поръчате.

Петя Попова

консултант








11 коментара:

  1. Изключително полезни съвети! Но според мен трябва да ги следваме не само есен, когато имунитета спада силно, а през цялата година!

    ОтговорИзтриване
  2. Въпроса как да поддържаме нашата имунна система е много сложен. Имайки предвид, че всеки организъм си е индивидуален.Има наистина доста изследвания, които показват и дават алтернативни начини за това и мисля, че всеки би могъл да открие своя метод в един от тях.Според мен лично храната е от огромно значение за това какъв ще е организмът ни. Дали ще бъде по слаб и примамлив за вирусите или обратното. Сега особено през тези топли месеци е е добре да се пие повечко вода и течности. Да не наблягаме на тежката и мазна храна. Повече движение и хубави емоции и всичко ще е наред.Идеята за това какви добавки можем да поемаме не е лоша.За приемането на повече протеини на всяко ядене съм за с двете ръце. Статията е много интересна и полезна благодаря за което.

    ОтговорИзтриване
  3. Съветите тук са много хубави. За някои неща като това, че ярките плодове и зеленчуци съдържат витамин А и С не бях чувала. За мен са любопитни факти. Винаги, когато усетя, че настивам пия Ехинация, наистина много помага, с това съм напълно съгласна. Когато се чувствам отпаднала пия витамини. Бих се радвала ако препоръчате някоя определена марка витамини. Когато питам в аптеката вдигат рамене и ми казват, че всички са хубави.

    ОтговорИзтриване
  4. Обикновено не обръщаме внимание на имунната си система докато не ни хване някоя настинка или грип, а е хубаво наистина да я поддържаме през цялата година.

    ОтговорИзтриване
  5. Хубава страница и статия.За жалост рядко обръщаме внимание на здравето си и на имунната си система, докато не се наложи.Съгласна съм, че трябва да пием много течности,особено топли.Със сух въздух отвън и вътре през зимата има условия за обезводняване.Приемайки адекватно количество течности даваш възможност на организма да се поддържа в добро състояние,както и имунната ти система.Особено важно е да приемаме супи и бульони.Повече пресни зеленчуци и плодове.Но най-вече да хапваме домашно сготвена храна, а не купени полуфабрикати или Макдоналдси.

    ОтговорИзтриване
  6. Съгласна съм, че съществува полза и риск от всяка медицинска процедура.Няма какво да се заблуждаваме.Трябва да знаем, че съществуват 2 факта при използване на противогрипна ваксина.
    Добре е да знаем, че за високо рисковите групи-ваксината не е необходима за всеки.Ключовата група,която би имала полза от ваксината са здравните работници с директен контакт с пациенти,бременни жени или грижещи се за деца под 6 месеца,деса и възрастни над 24год. Радвам се че попаднах на тази страница.Има важни и любопитни неща, които да научим.

    ОтговорИзтриване
  7. Определено подценяваме отслабената си имонна система до момента до който не се разболеем. А има много добри продукти на пазара и на приемлива цена.

    ОтговорИзтриване
  8. Много е важно с каква храна се храним и дали спортуваме.По малко хапчета повече плодове и зеленчуци.

    ОтговорИзтриване
  9. Трябва да се добре осведомена, ако си бременна жена или болногледачка трябва да настояваш за такава доза ваксина,която не съдържа живак.За жалост има много малко такива ваксини.
    Но независимо дали ще направиш ваксина или не ти трябва да поддържаш имунната си система с натурални продукти,които ще ти помогнат да се предпазиш от грип.Има си лекари,които е добре да се питат и те да те насочат,кое е най-доброто за теб и за бебето.Статията е интересна и се сетих някои въпроси,които да питам личната си лекарка.Продължавайте да споделяте с нас.

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря за тези съвети,които ни давате, блога е много полезен и често го посещавам,добре да знаем да пием повече течности,особено топли.Със сух въздух отвън и вътре през зимата има условия за обезводняване.Приемайки адекватно количество течности даваш възможност на организма да се поддържа в добро състояние,както и имунната ти система.Особено домашно направените супички и пилешката супа няма как да не ни подейства здравословно.

    ОтговорИзтриване
  11. Радвам се че попаднах на тази статия и научих тази информация, имах нужда от нещо такова и не знаех, че приемането на витамин Д понижава заболяванията през зимата.Съществува полза и риск от всяка медицинска процедура така е самите лекари него отричат.Съществуват 2 факта при използване на противогрипна ваксина.
    Центъра за контрол на заболяванията препоръчва-за високо рисковите групи-ваксината не е необходима за всеки.И много трябва да се внимава както и вие пишете в своята статия да се избере най добрият начин трябва.

    ОтговорИзтриване