неделя, 10 ноември 2013 г.


ДЕСЕТ ПРИЧИНИ ДА СЕ ОТКАЖЕШ ОТ КАФЕТО СИ

     КАФЕТО ДОБРО ИЛИ Е ЛОШО ЗА НАС?
     Можеш ли да накараш медиите с камшичен удар да разберат това?Истината е,че намирам този въпрос много объркващ.В крайна сметка на медиите им е все едно.И когато трябва да се отрази един конфликт с еднодневно посещение,не е чудно,че много хора вдигат неразбиращо рамена.Едни пишат за ползите от кафето,в същото време други крещят за вреди.На кого да вярваш?Ти,който обичаш кафе,познаваш неговият аромат и знаеш какво е да ти липсва,нали?
Ако си претоварен,посягаш към чашата с кафе,с молба да влее още сили в умореното ти тяло.
Колко нощи и дни вместо достатъчен сън и почивка,пиеш кафе след кафе.Сега спри и чуй тялото си!То ти сигнализира да намалиш темпото,да дадеш възможност на природните сили да нормализират системите ти.Когато започнах  да се настройвам на вълната на тялото ми и да се вслушвам в него,започнах да разбирам какво иска.Пресни,непреработени храни,сън и време да се насладя на живота,който съм създал за себе си и семейството си.Аз успях да скъсам с кафето и да подобря своето здраве.Ти можеш същото,аз ще ти кажа как.Но първо да видим какво прави кафето тема за толкова спорове в здравните кръгове.Макар,че има много спорове за ролята на кафето в предотвратяването на болести като Паркинсон,рак на гърдата,аз най-много се интерисувам от влиянието му върху метаболизма на кръвната захар.Вероятно си  запознат,че инсулиновата резистентност и възпаленията са в основата на модерните хронични заболявания.Най-важният здравословен навик,който всеки човек може да придобие и да управлява е да управлява своята кръвна захар чрез намаляване на храни и напитки,които го избутват извън равновесие.Любопитно е,че кафето е една от тези напитки.
Кафето е събрало доста активни съставки,които влияят на нашето тяло.Като всяка храна,кафето има много силно въздействие върху нашето тяло,затова трябва да се уважава като силно лекарство.Кафеинът е може би най-ценната субстанция в кафето,като лекарство и само 1-2% могат да се направят от други растения,но хлорогенните киселини,кафеното масло,полифенолите,фитоестрогени и дитерпени сега започват да се проучват,както и тяхното въздействие върху човешкото здраве и глюкозния метаболизъм.
     През 1980 и 1990г са направени някои съпътстващи проучвания за връзката между кафето и риска от диабет тип2 .Това означава,че по все още неизвестни причини  при хора с нормална кръвна захар пиенето на кафе намалява риска от диабет тип 2,като това се дължи на въздействие на съставките му.Няколко съставки,могат да бъдат отговорни за тези констатации.
Хлорогенната киселина в кафето може да инхибира глюкозо-6-фосфатаза,ензим,който регулира метаболизма на кръвната захар в черния дроб.Тя също може да се дължи на безспорно високото ниво на антиоксиданти,които са положителния ефект върху инсулиновата чувствителност.Не се учудвам,че след това новинарите проглушиха ушите ни със защитната сила на кафето и препоръки за пиене на кафе,без угризения.
     Някои любопитни умове поискаха да узнаят точно кой е бил защитен и защо?Как?Тези проучвания показаха,че хората с диабет тип2 при приемане на кафе получават рязко-камшично повишаване на кръвната захар,след хранене.По нататъшни изследвания показаха,че кофеинът може да бъде виновникът за отделяне на по-високи нива инсулин в панкреаса
     Ясно е,че високите нива на инсулин и глюкозата в кръвта,не са това което искаме да дадем на своето тяло за да не получи инсулинова резистентност-състояние,което наричаме диабет.
     Днес милиони хора са с диагноза диабет тип 1 и броят им расте.
     Вечерните новини вече говорят за повишеното внимание  от пагубния навик да се пие кафе.
     Може би е дошло време да захвърлим този пагубен навик.
    Често ме питат може ли да пия кафе при програма за отслабване,за детоксикация и други.
Много хора толерират кафето и дори говорят за ползи от кафето за здравето,но е очевидно,че ползата не е за всеки.Говоря за болни, възпалени,хормонално небалансирани,хранително-компрометирани,усилено работещи,преуморени,депресирани и токсични.Кафето не е част от лекарството за твоето изцеление.
  ЕТО 10 ПРИЧИНИ ПРОТИВ УПОТРЕБАТА НА КАФЕ.
1.Кофеинът в кафето увеличава кетохоламина-твоят хормон на стреса.В отговор на стреса кортизола повишава нивото на инсулин.Инсулини предизвиква възпаления и това те кара да се чувстваш отвратително.
2.Привикване към кофеина намаля инсулиновата чувствителност,което създава проблем за клетките ти да реагират адекватно на кръвната захар.Високите нива на кръвна захар водят до повишено артериално налягане и повишен риск от смърт,свързана със сърдечно съдови заболявания.
3.Нефилтрираното кафе съдържа най-високи стойности на антиоксиданти,но също така и дитерпени в твоята система.Тези дитерпени са свързани с по-високи нива на триглицеридите и нивата на холестерола.
4.Полезните хлорогенни киселини,които могат да забавят усвояването на глюкозата в червата
в същото време увеличават нивата на хомоцистина-индикатор за повишен риск от сърдечно-съдово заболяване,което има тенденция да премине в диабет тип1
5.Киселинността на кафето е свързана с проблеми в храносмилането,лошо храносмилане,увреждане на сърцето и дисбактериоза.
6.Пристрастяването е чест проблем при консумиращите кафе и това прави много трудно преминаването към друг източник на енергия.Питайте всеки почитател на кафето какво значи да изхвърли кафето и ще помислите,че говорите с наркоман.
7.Асоциятивната представа за кафе е топла напитка с много пяна от сладка сметана с много захар-всеки ще разбере своята зависимост поглеждайки снимка на кафе и изпитвайки тези вкусове в себе си.С със сигурност бизнесът с кафе е вдъхновен от култура пристрастена към сладки-мазни вкусове на това,което става все повече храна,отколкото напитка.Днес латето е въплащение на храна с ниска хранителна плътност или още  опакована енергия.
8. Пет органични киселини и компоненти на невротрансмитера серотонин.-химикалът на щастието се наблюдават в урината с повишаване след пиене на кафе.Което означава,че можеш да бъдеш изложен на понижаване нивата на синтез на серотонин в мозъка.Това означава по-малко и по-лош сън за теб,повишена възможност за депресия и тревожност.Ние всички познаваме хора,които са вечно уморени ,депресирани и жадни за още кофеин.
9.Повишеното ниво на важни минерали като калция,калия и магнезия в урината след пиене на кафе може да доведе до електронен дисбаланс,което от своя страна води до рисковани системни усложнения.
10.Съставките на кафето може да попречат на нормалния  лекарствения метаболизъм и на детоксикацията на черния дроб,което прави трудно да се контролира процеса на детоксикация
Друг въпрос е как някои лекарства като левотораксин-лекарство за щитовидната жлеза,както и вякой антидепресанти се абсорбират много лошо,когато човекът пие кафе,като сдневноимптомите са любопитно лоши за пациента.
КАК ДА НАМАЛИМ ПРОБЛЕМИТЕ ОТ ИЗХВЪРЛЯНЕТО НА КАФЕТО
    Тези,които консумират кафеин,алкохол и захар и тези,които са най-токсикирани имат най-много трудности в началото.Във всеки случай симптомите свързани с отказването изчезват обикновенно след  2-3 или четири дни.Най-добре е бавно да намалите приема на кофеин или кафе.За да им помогнете
1. Се уверете че пият най-малко 6 до 8 чаши филтрирана вода дневно.
2.Вместо кафе приемайте сутрин чаша топла вода с прясно изцеден лимонов сок.Най-добра за пиене е водата преминала през филтър,като тези на Брита-прав филтър.Най-добрият филтър е този за обратна осмоза,който се поставя на водния път и отстранява микроби,пестициди,метали и други токсини.Той може да се монтира под мивката.С тази голяма филтрираща система може да излезе по-евтино в дългосрочен план.Да се избягват води в пластмасови бутилки,които съдържат фталати-токсични химически вещества,също минерална вода и застояла вода в стъклени бутилки е приемливо.
3.За да предотвратиш главоболие,се увери,че червата са чисти.Ако имаш запек,следвай стъпките за премахване на запека.
4.Ако си уморен увеличи времето за сън.
5.Вземи 1000мг витамин С на закуска е на вечеря.
6.Увери се,че се упражняваш достатъчно ежедневно  за да можеш да се пребориш с умората.Дори обикновенното ходене е добро,но 30 минути на ден.
7.Някои хора разчитат на заместването на  истинската  храна с кафе.Когато си гладен не забравяй да ядеш и не позволявай да пада кръвната захар.Някои протеини в следобедните часове като шепа ядки или семена,като бадеми и орехи,тиквени семки,варен боб,парче риба приготвено на пара или печена.
8.Пий по 1-3 чаши зелен чай.Антиоксидантите лекуват.
9-Вземи една сауна или топла вана.
10.Упражнявай се да натискаш бутона за пауза.Изхвърлянето на кафето може да бъде болезнено и медитацията и другите отпускащи стъпки,ще намалят напрежението и в крайна сметка ще засилятн имунната система.
11Съсредоточавай се в изследването на симптомите от разликата.Обърни внимание на различното качество на енергията,добита по различен от кафето начин.
12Помисли за пълна програма за отстраняване на всички рафинирани-захар,брашна,кофеин,алкохол,млечни продукти,алкохол,глутен и други продукти предизвикващи пристрастяващо поведение.Можеш да промениш биологията,чрез премахването на тези хранителни "трегери" и да премахнеш възпалението и умората.
Знам,че това е труден процес,но знам,че твоят ум и твоето тяло ще ти благодарят.Чувството за спокоен сън,яснота и тишина ще те възнагради с прости удоволствия на вродена и здрава енергия,която по право е твоя.
Ако имаш въпроси пиши на pette@abv.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар