неделя, 10 май 2009 г.

ЛУКЧО


Как мога да напиша есе за моя любим герой?Струва ми се невъзможно.Нямат брой книгите,които съм изчела.Нека да вземем само последната ми класация за любима книга в собствената ми библиотека.Това са доста важни за мен книги,които обичам да препрочитам.

По-лесно ще ми бъде да пиша за любимия герой на малкия ми син.Това е забележителна семейна сага,която припомняме на всяка семейна сбирка.

Имам двама сина.Големият е роден през 1978г.Обича много да чете,също като мен.Знам,че и досега не се отказва от увлекателна книга.

Малкият ми син е роден през 1983г.И на него съм чела много,разказвала съм,водила съм го на театър.Но той си имаше една книга " Лукчо.Пътешествието на Лукчо до Луната" и когато питах все нея четеше.Тръгнеше ли на път през ваканцията от Бургас за София все си я взимаше със себе си -защото аз винаги поръчвах вземи си книга за четене.Така и не разбрах колко пъти е чел книгата и дали изобщо е чел.Но определено четенето не вървеше.

Особено,когато получи първия си компютър,мисля,че книгите избледняха от съзнанието му.Затова пък беше много добър в игрите.Все пак говоря за времето преди Интернет у дома.Беше невъзможно да имаме,защото бяхме дуплекс-телефон/вероятно има хора тук,които не са чували за такъв телефон/,а нямаше свободни линии в нашия квартал за прав телефон,а без прав телефон нямаше Интернет.

В това тъмно време моят малък син изведнъж заяви,че иска да стане писател.Дори написа някакъв роман,който криеше от нас.Реших,че това не е възможно.Този човек не обичаше да чете книги.Но беше потресаващо за мен,когато чух на родителска среща,че той е най-добрият по литература в класа /английска езикова гимназия/.Какво трябваше да си помисля.Нима не е възможно.

Имам по-голям брат,който от съвсем малък започна да пее,свиреше на всеки инструмент с лекота.Защо и моя син да не прояви дарба?Вероятно това е свързано с гените?

Както и да е, моят син не е все още прочут писател,не зная дали все още иска това?
Но любовта му към Лукчо продължава да ни забавлява.

Най накрая ще взема и аз да прочета тази книга

4 коментара:

  1. Чудесно е общуването чрез литературни герои с деца и внуци!!!
    Подкрепяп Ви, от все сърце!
    С Уважение, дядо Кольо.

    ОтговорИзтриване
  2. Не е ли любовта към близките пътя към пълно здраве и хармония?

    ОтговорИзтриване
  3. Джани Родари не е писал такава книга,има само"Приключенията на Лукчо",а има
    "Незнайко на Луната"-Николай Носов,и двамата са ми любими герои...
    Може да проверите в Google

    ОтговорИзтриване
  4. Няма проблем с имената,просто реших да проверя ще открие ли някой разликата,за което ви благодаря.

    ОтговорИзтриване