събота, 31 януари 2009 г.

БАЛАНС В ХРАНЕНЕТО

Балансирано хранене http://www.metacafe.com/w/1198347/

Постигането на балансирано хранене не е проста задача. То изисква най-важните хранителни вещества, при големия брои предлагани храни, да се набавят в правилно количество. Има седем групи с отделни препоръки колко често да се приемат. Ако се придържате към препоръките ще си осигурите балансирано хранене без постоянно да мислите за отделните вещества като витамини, белтъчини, минерали и т.н.

1-ВА ГРУПА Зърнени храни и картофи

Зърнени храни, пълнозърнен хляб, картофи, ориз, макарони.

Прием: всеки ден

2-РА ГРУПА: Зеленчуци, салати, варива.

Всеки ден най-малко две порции.

3-ТА ГРУПА: Плодове

Всеки ден най-малко 1-2 порции/ брой- пресни плодове.

4-ТА ГРУПА: Напитки

Минерална вода, чай, разредени плодови и зеленчукови сокове.

11/2-2 л. на ден

5-ТА ГРУПА: Мляко и млечни продукти

Кисело мляко, прясно мляко, сирене, мътеница, извара

Всеки ден

6-ТА ГРУПА: Месо, салам, риба, яйца.

2-3 пъти седмично една порция месо или салам, максимум 3 яйца седмично

1-2 порции риба

7-МА ГРУПА: мазнини и масла

Много икономично, като се предпочитат растителни.

Създаване на подходяща хранителна програма е строго индивидуално и е добре да започне с лекарска консултация. Програмата трябва да се изпълнява напълно съзнателно, без спестяване на усилия. Най-подходящо се оказва отслабването в група където поемаш личен ангажимент пред останалите, получаваш подкрепа и можеш да се изявиш, което е допълнително мотивиращ фактор. Ако вземем необходимите мерки по разумен начин почти сме успели.

автор: Петя Попова

Няма коментари:

Публикуване на коментар