вторник, 17 февруари 2009 г.

СЪВЕТИТЕ НА Д-Р ПИТЪР АТЕРТЪН

Международно известният специалист по хранене професор Кребс изрази публично мнение,че ако човек се храни балансирано,то той няма нужда от хранителни добавки.Това може би е вярно,но кой от нас днес знае дали храненето му е балансирано или пък питателно?
Целият свят признава,че през последнитне 20-тина години хранителната стойност на произвежданите продукти значително намалява.Съдържанието на микроелементи в храната е спаднало с над 50%.
1.Основен фактор-интензивната обработка на земята,което изтощава почвите и води до липса на важни елементи.

2.Хранителните продукти не се консумират пресни.Складирането с месеци,преди да си ги закупим от магазина,прескача оптималния момент на консумация и голяма част от хранителната стойност е загубена.
В един идеален свят трябва всеки от нас да отглежда храната си в собствената си градина и да откъсва плодовете и зеленчуците,когато са узрели и точно тогава да ги консумира.Органично отглежданата храна е най-вкусна и не съдържа нежелани химикали , хербициди и пестициди.
Защо в света бушува вълна от рак?Защо се случва всичко това?

1.Днес живеем много по-дълго.
2.Все поусъвършенствана диагностика.

Тези факти не са изцяло отговорни за главоломното увеличение на болните.
Но има един факт-все по-голямата ни податливост на нападенията на свободните радикали.
Това са нестабилни и вредни химически единици, естествен продукт от обмяната на веществата.Те причиняват окисление в тялото,което можем да сравним с ръждясването на металите.
За щастие съществуват няколко ензима,които ги неутрализират,още щом се появят и така се предотвратява въздействие,което може да доведе до поява на катаракта,сърдечни заболявания,рак.

Но когато биват атакуван нашия генетичен код-клетъчното ДНК,могат да го променят и увредят.Започват появи на тумори.

Как да избегнеш свободните радикали?

Пази се от всички форми на замърсяване,колкото е по силите ти:
-не лежи на слънце твърде дълго;
-не пуши;
-не стой в компания на пушачи;
-избирай храната си.
Можеш да си набавиш антиоксиданти с храната.Такива има най много в плодовете и зеленчуците,като най-добър източник са зелените зеленчуци,като зеле и броколи,както и всички храни от семейство бобови.Сега разбираш,колко е важно продуктите да са пресни.

Мнозина не успяват да се хранят толкова добре,по различни причини:
-характер на работата;
-напрегнат начин на живот.

Алтернативата са хранителните добавки.

Моля не забравяй,че това не са лекарства и се използват продължително.

Моите любими продукти можеш да видиш на страницата www.flp.bg

Важното е,че имаш възможност за избор.

въпроси и поръчки:
bilkizazdrave@abv.bg

2 коментара:

  1. Петя, много харесвам блога ти. винаги съм се интерисувала от хранителни добавки и балансирано хранене, но напоследък взех да се обърквам -:))

    ОтговорИзтриване
  2. Забелязвам,че информацията в Интернет е доста противоречива относно храни,хранене и хранителни добавки.
    Ще се радвам ако имаш конкретни въпроси да ги поставиш тук,за да коментираме или да ми пишеш на посочения адрес.
    Желая много здраве и успехи на всички!

    ОтговорИзтриване